כניסה לחברים
סגירה

כניסה לחברים רשומים



תמרים ונהנים - מאת אפרת נבון כהן

תמרים ונהנים - מאת אפרת נבון כהן (הגדל)

בברכות בראש השנה מברכים על התמר  "ייתמו אויבינו וכל מבקשי רעתנו"- מה כל כך מיוחד בפרי הזה חוץ מטעמו המתוק?

 

במחקר שנעשה בטכניון על ידי פרופסור אבירם התגלה שאכילת 100 גרם תמרים ליום מורידה רמות של שומנים בדם! ולמרות שמדובר בפצצת מתיקות-  המחקר חשף שאכילת כמות כזו של תמרים לא הביאה לעליה ברמות הסוכר בדם.

 

התמרים מכילים כמות גבוהה של סיבים תזונתיים שמועילים לפעולת העיכול ולהפחתת ערכי הכולסטרול. בנוסף הם מכילים כמות יפה של מגנזיום, סידן ואשלגן- מינרלים התורמים לבריאות הלב, העצמות, השרירים ולפעילות מעיים מאוזנת. בתמרים יש גם  אבץ שנחוץ לחיזוק מערכת החיסון, בריאות העור ובריאות המח.

 

לאנמיים התמר יכול להועיל מאד בהיותו עשיר בברזל!

 

תמרים נחשבים כמגבירי פריון ואם משדכים אותם לשקדים או לאגוזי מלך, הם יעלו תנובת חלב אם. טיגון קל של תמרים בשן זית, על אש נמוכה, מגביר תנובת חלב גם גם כן.

 

הסוגים השונים של התמרים ניחנים כל אחד ברמה אחרת של ערכים תזונתיים:

מג'עול- הנקרא גם "מלך התמרים"- מכיל רמה גבוהה של נוגדי חימצון, סיבים תזונתיים וברזל.

אמרי- עשיר באבץ ואשלגן.

דרי- מכיל את הרמה הגבוהה ביותר של ברזל מבין כל סוגי התמרים.

זהידי- התמר העשיר ביותר בסיבים תזונתיים.

דקל נור- התמר העשיר ביותר בנוגדי חמצון.

 

מהתמר מפיקים את הסילאן, הלוא הוא דבש תמרים. שימו לב לרכוש סילאן שעשוי רק מתמרים כיוון שיש בשוק חברות שמוסיפות גלוקוז וחומרים משמרים – קיראו את רשימת הרכיבים לפני הרכישה!

 

לפניכם מתכון למאפינס תמרים ממכרים לשולחן החג ובכלל:

 

רכיבים (8 מאפינס):

300 גרם תמרים מגולענים.

2/3 כוס מים.

חצי כוס שמן קוקוס מכבישה קרה.

6 כפיות רסק תפוחים.

כפית סודה לשתיה.

קורט מלח

שתי כוסות קמח מלא- רצוי קמח כוסמין מלא (ניתן להמיר כוס אחת בכוס שקדים טחונים דק למרקם של קמח).

 

אופן ההכנה:

חותכים את התמרים לחתיכות גסות, מניחים בסיר יחד עם המים ומחממים על אש נמוכה.

מערבבים תוך כדי מעיכת התמרים- עד שהכול הופך לעיסה חלקה. מוסיפים שמן קוקוס ומערבבים היטב.

מכבים את האש, מצננים מעט ומוסיפים רסק תפוחים.

מנפים את הקמח פנימה, מוסיפים את הסודה לשתיה ומערבבים לעיסה חלקה ודביקה מעט.

שמים בתבנית שקעים (כדאי להבריש את השקעים בשמן קוקוס או להניח עליהם ניירות אפיה או מנג'טים) לחלופין ניתן להניח בתבנית מאורכת.

אופים כ 30 דקות בחום של 160 מעלות (אם מניחים בתבנית מאורכת יש לאפות כ 40 דקות). בודקים עם קיסם שהמאפינס כמעט יבשים- זהירות לא לייבש מדי.

 

 

 

אפרת נבון כהן  N.D, M.A

נטורופתית מוסמכת, אירידולוגית, מטפלת בצמחי מרפא וארומתרפיה. מנהלת מקצועית של מרכז תרפא בבאר שבע, מרצה במכללת רידמן, מנחה סדנאות לבישול בריא, מנחה סדנאות לניקוי גוף, מתמחה בטיפול במחלות כרוניות וסרטן.

אמצעי התקשרות:

0522628033

therapecr@gmail.com

www.terape.co.il

עבור לתוכן העמוד