כניסה לחברים
סגירה

כניסה לחברים רשומים



שייק שוקולדי מפנק - מאת אפרת נבון כהן

שייק שוקולדי מפנק - מאת אפרת נבון כהן (הגדל)

אוהבים שוקולד? ובכן, מסתבר שאפשר לאכול שוקולד ללא ייסורי מצפון. פולי הקקאו, מהם עשוי הקקאו שהוא הבסיס לכל מוצר שוקולדי, נחשבים למזון על! מהו מזון על? זהו מזון המכיל הרבה מאד רכיבים תזונתיים, אשר הופכים אותו לתרופה ממש. אז מה יש בהם בפולי הקקאו, שהאצטקים השתמשו בהם כאמצעי תשלום מרוב ערכם הרב? לפניכם חלק מהאוצרות שהקקאו טומן בתוכו:

נוגדי חימצון: קקאו מכיל ריכוז גבוה ביותר של נוגדי חימצון- יותר מכל מזון אחר שמוכר לנו, אפילו יותר ממה שיש ברימונים, יין, אוכמניות וגוג'י ברי יחד! ומדוע נוגדי החימצון כה חשובים לנו? כיוון שהם מגנים מפני מחלות, מעכבים הזדקנות, מונעים היווצרות תאי סרטן, מזינים את המח וכך מחזקים את הזיכרון ומונעים דמנציה.

מגנזיום: זהו מינרל שנמצא בחסר אצל רוב האוכלוסיה בישראל והקקאו הינו המקור העיקרי למגנזיום. חשיבותו של המגנזיום רבה למניעת מחלות לבביות וחיזוק שריר הלב, טיפול בעצירות, הרגעת כאבי מחזור, עצמות חזקות, גמישות הגוף, הרפיית שרירים, שיפור התפקוד המוחי ועוד.

ברזל: הברזל הינו מינרל ששומר על בריאות הדם כיוון שהוא חלק מההמוגלובין- החלקיק אשר מעביר חמצן לתאי הגוף דרך הדם.  30 גרם קקאו מכילים פי 3 ברזל מהקצובה המומלצת ליום!

ויטמין C: גם הויטמין החשוב הזה נמצא בפולי הקקאו- תוכלו לקבל חמישית מהקצובה היומית של ויטמין C  בצריכת 30 גרם אבקת קקאו. ויטמין  C חיוני למערכת חיסון חזקה, עור חלק וגמיש, סיוע בספיגת ברזל, מניעת הזדקנות, חיזוק הלב ומניעת סרטן.

סרוטונין: זהו הורמון שנחשב ל "תרופת הרגעה טבעית". חסר שלו יביא להרגשת דכדוך ודיכאון בעוד שרמה תקינה שלו תביא לתחושת שלווה. לא סתם יש נטייה לאכול שוקולד בזמן מתח או דכדוך- הסרוטונין שבו משפר את מצב הרוח מיידית.

הקקאו מכיל גם אבץ, מנגן, כרום, נחושת, סיבים תזונתיים, טריפטופאן ועוד רכיבים מזינים.

 

במחקרים נמצא שפולי השוקולד תורמים לבריאות הלב (מפחיתים ב 37% סיכון להתקף לב!), מגנים מפני סרטן, משפרים את הזיכרון, מעכבים הזדקנות, מאזנים שומנים בדם ומעלים את מצב הרוח- אז מהיום אין סיבה לא ליהנות ממזון העל הזה...

 

האם זה אומר שניתן לחגוג על שוקולד ללא גבול? ובכן... האיכויות של הקקאו נהרסות כאשר מערבבים אותו עם חלב או סוכר וכאשר מחממים אותו. לכן רצוי לצרוך קקאו, או שוקולד פרווה, עם מוצקי קקאו גבוהים  (לפחות 70% מוצקי קקאו) כיוון שאז הוא יכיל פחות סוכר.

 

מתכון לשייק שוקולדי חמים וממריץ (2 מנות)

כוס מים חמים

כף אבקת קקאו איכותית

כף סירופ מייפל טבעי

קמצוץ צ'ילי/ אבקת קינמון

כפית שקדימון

2 תמרים קצוצים

כף צימוקים שחורים אורגניים

כפית שמן קוקוס

2 אגוזי ברזיל קצוצים

 

אופן ההכנה:

לטחון הכל היטב במעבד מזון. ניתן לשמור בקירור, וניתן להתחמם איתו בחורף הסוער, על ידי חימום קל בסיר קטן על אש נמוכה.

 

 

אפרת נבון כהן  N.D, M.A

נטורופתית מוסמכת, אירידולוגית, מטפלת בצמחי מרפא וארומתרפיה. מנהלת מקצועית של מרכז תרפא בבאר שבע, מרצה במכללת רידמן, מנחה סדנאות לבישול בריא, מנחה סדנאות לניקוי גוף, מתמחה בטיפול במחלות כרוניות וסרטן.

אמצעי התקשרות:

0522628033

therapecr@gmail.com

www.terape.co.il

עבור לתוכן העמוד